Om mig,det sker og salg

Om mig 


Jeg selv er udlært automekanikker i 1987 hos Ford, hvor jeg fik interessen for ESCORT MK1-2 men er generelt mest til biler i årg. 50-80. De biler er normalt enkle i deres opbygning men med sjæl. Der har siddet mange mennesker og "svedt" for at finde de rigtige linier til netop deres model osv. Jeg har selv gode forbindelser i England vedr. ESCORT dele og Nsu har jeg nogle gode forbindelser i tyskland og har fundet et firma i Australien der producerer stempler til 1200 og 1200TT. Jeg har fundet en mand der kan renovere bremsetromler (til NSU )Han kan lægge nye ringe i og udsk. pinbolden til grove vind (Ford) så ja jeg har gang i en masse sjovt.


Vedr. NSU fik jeg interessen med denne sjove bil da en af mine venner kom og gav mig en 1200C til folkerace, som jeg selv skulle bygge op til denne motorsport! Da jeg havde kørt i den i en del år kunne jeg godt tænke mig og prøve sådanne NSU 1200C på landevejen. Jeg kunne ikke finde en der var ok,så måtte jeg jo bygge en af dem jeg havde stående der skuller bruges til race og det tog 3 år for ALT skulle være i orden og det blev lavet i rustfrit stål (paneler osv) ! så det var meget spændende første gang jeg skulle ud og køre i NSU på lande vejen! Den er senere blevet solgt! :-( til min broder som desværre ikke er kælen!! over for biler! men rusten er den ikke!! Nu har jeg en NSU 1200 TT som jeg fik for at hente den og har været så heldig at opsnuse historien på bilen at jeg er 3 ejer og de første 2 var i familie og bilen har til dato kørt 96000 km fra ny!!

Skal så lige sige at der har været en der havde købt den inden jeg fik den men har ikke haft den indregistreret i sit navn. Siden han fik den har der været lavet lidt og så har den stået siden uberørt! Men haft den indregistreret siden de 2 ejere ,har den ikke været.

Værkstedet Hvad laver jeg der ??

10527587_10203125637679797_8409963723129073165_n
mms_img1009442867
Stefan Rust bag  (1)
20140606_113038



Som over skrift bruger jeg værkstedet til mine gamle biler og kræver en del med det antal men planen er det sidste projekt for min eje skyld er RS2000 mk1.. da jo også kræver tid at holde dem man har. og man bliver jo også ældre ...


Jeg nyder mere at gå og lave de gamle biler end sidder og se TV hver dag men det er der jo også plads til.. :-) men slapper mest af med at være på værkstedet, men er også begyndt at hjælpe medlemmer der ikke er helt er dus med reparation i at lave det ene eller andre men ikke mere end lysten og tiden er til. Det for man lever desværre kun en gang...

Værkstedet er bl.a ved en større ombygning så der kan blive plads til en lift som har været et ønske i mange år men der skulle lige laves hul i loftet til det så den kan være der med en bil på også! men når alle de ting er færdige osv er planen at mk1 Escort skal laves færdig hen af vejen og så vil jeg ind i mellem hjælpe andre med deres biler/motorer. det var lidt historie hvad der er og har sket. Og sker i fremtiden

Siste nyt hvad der sker her hjemme

Opdateret  December 2025


20-12-25

Endelig lidt NYT og der har vare et stykke tid siden jeg har skrevet eller lavet noget  på værkstedet. men når jeg så endelig er der får jeg da heldigvis noget for hånden. har i år dog været til lidt træf. komsammen osv. . og ja lidt andre hobbyer har taget lidt af en tid.. men der er lidt billeder fra træf og der er kommet ind under værkstedet med MK1 projektet, der er kommet lidt mere frem end jeg havde regnet med men sådan er det jo næste altid og noget der skulle laves om osv. da det var lap på lap så heller en stor end 3 små (se billeder der er lagt op i dag) og der er bestilt en ny brønd til tank da den også er lappet og der er kraftig tæring i resten så det er øv ikke at få det ordnet nu man er i gang.. tager ca. 2 timer så er den jo frisk med en ny del.. og håber det og bagpanel bund er lavet inden årsskiftet, så jeg kan komme i gang med motorrummet da der desværre var skåret en del ud i det til en luftfilter kasse!! så skal til bage til standart. Men der skal nok forsat komme billeder op under processen.. men kan alle der ser med havde en fantastisk JUL og rigtig Godt NYTÅR med ro og FRED!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

14-8-25

Endelig lidt sommer og sol.. har været til lidt træf og siste pt er FKD Ebberup vor der i løbet af weekenden var ca 150 biler.. også fra Tyskland, og Corsair har fået renoveret bagtøjet og nye dæmper bag de var lidt "stive" nu står den på lidt havne træf her i min ferie som snart slutter..  og på søndag sortplade træf!! og d 31 august FCC sensommer træf  . så der er nok lige nu at køre til inden ja de skal ind og hvile igen.. MK1 1100 når nok ikke det store i år.. men så bliver den heller ikke slidt op!! håber at se nogle af jer der ude!! God efter sommer!!


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

25-5-25

Så blev det slutningen på maj måned, har fået lavet lidt på mk 1 og ja der kommer altid noget frem man ikke regnede med.og Corsair har fået renoveret bagtøj og nye bag dæmpere var ved at være lidt "stive" de gamle.. og der er gët lidt tid på huset også med at få malet osv. så ja har jo være en lang periode med tørre vejr det er jo dejligt.. så håber jeg også får lidt tid til at køre lidt i bilerne. jeg keder mig ikke i hver fald . ja nogle gange er der lidt for meget , Hobby ting så man nyder helt en dag man bare kan "side" og lave hvad der lige lyster eller falder en ind.. God sommer til alle der gider kikke med og der vil komme billeder i galleriet i løbet af sommeren og selvfølgelig værkstedet når der sker noget..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

06-03-25

Så blev det 2025 og jeg er endelig kommet i gang i værkstedet. med mit sidste projekt, og ja der kommer altid mere frem end man regnede med.. men har tid nok til at få det lavet..(der kommer billeder ind unde værkstedet løbene lidt af gangen). Har også fået et bagtøjsklump til Corsair , renoveret med lejer udlignings hjul og malet klar til at blive smidt i meget snart.. og nok også et par nye bag dæmper.. håber i har haft tålmodighed , der har været lidt stille. men håber på lidt mere liv her igen. På snarlig gensyn..


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Juni 2024

Så blev det forår.. og FordCC træf i Bogense. med ca. 60 biler og super godt vejr, vi er gang med Stefans Escort , renovering af fortøjet. som virkeligt trænger. og blev ikke færdig til FCC træffet.. så måtte "låne" Corsair som vi lige skulle ned og hente på Lageret.. Og så skal jeg vider meget snart med MK1 RSéren når jeg lige bliver færdig med lidt male arbejde på huset!!..og så forhåbentligt lidt træf rundt omkring Fyn og måske lidt ud over Fyn også!!;-)

Se billeder fra Ford CC i galleri /Træf

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------30/3-24

Så blev det forår, og man får lysten tilbage til at få gang i bilerene igen. Har lige haft startet den "grønne "for første gang siden sidste år, og i første hug!!!

skal til syn IGEN .. men mon ikke den klare det. skal så lidt i gang igen med MK1 RS Escort en.. og håber vejret bliver godt, så man kan komme til lidt træf rund omkring i år... og se lidt fælles venner rundt omkring. håber at møde nogle af jer ude i landet..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

21/9-23

Så er den underlige sommer ved at være slut.. har været til div træf på Fyn og kørt bryllup kørsel. og lidt andet kørsel. Og nu er de flere biler kørt i hi. og jeg kan meget snart komme vider med RS projekt. Og ja man kan godt mærke på kroppen det er en del år siden sist..man har ligget og rodet i en bil!! nå men når der er lidt nye tind fra værkstedet der forhåbentligt er lidt interessant bliver der smidt flere billeder op her på siden...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

28/5-23

Så var jeg endelig til TRÆF og godt vejr på Charlottenlunds travbane med FORD CC jubilæums træf 30 ÅR, i den grønne og sammen med Sønnik i sin Escort, Se billeder under Træf og ture.  og jeg er så småt kommet i gang med Escort RS2000 mk1 men hold op man kan mærke det er nogle år siden man har ligget og rodet inde i en bil :-) men ja beder nå lidt end ingen ting!! nu håber jeg jeg kan få smidt nogle billeder ind i gennem sommeren så vi kan få lidt nyt at se på her på siden. for kede mig gør jeg i hvert fald ikke!! God sommer

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1/1-23

Så fik RS2000 siden nyt opsætning og ny platform som bl.a er mere for enkelt og for håbenlig mere overskuelig .og nemmere at redigere i for mig selv ;-) håber du stadig får lyst til at følge med og der vil selvfølgelig stadig komme opdateringer på siden ..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18/8-22

Ja så blev det sommer og har pt lidt ferie og vejret har været kanon til ture rundt. Har været ti forår FCC træf, CHGP og Ford klub Danmark træf (billeder kommer snart) da jeg er ved at redigere siden til mindre sider da ONE har fået dyre sider når det jo kun er hobby side det her og gerne vil dele det med jer så har begrænset mig til 5 i stedet for 12 under sider da det er ca 50% besparelse , i disse tider. men vil selvfølgelig stadigvæk arbejde på der sker noget som der plejer så det bliver "bare" lidt længere at scrolle ned på siden hvor mange af de under sider ligger nu.,men er ikke færdig endnu men arbejder på det...der vil komme billeder fra det her i sommer når jeg har været til FCC sensommer træf her sist i august..God forsat efter sommer

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Køb og salg


Her vil der komme lidt køb og salg når jeg evt mangler noget og hvis jeg har noget i overskud, kan det blive lagt op her pådenne side ser du noget på billede du kan bruge. så skriv og vi finder en ok pris ;-)

fd603c-3-min
fd603c-3-min

KONTAKT MIG

Copyright 2004 © RS2000.dk 2023 update